Headlines News :
Home » » Nohut Yemeği Tarifi ( pratik tarif)

Nohut Yemeği Tarifi ( pratik tarif)

Written By aybik on 9 Haziran 2013 Pazar | 6/09/2013 07:30:00 ÖS


pişmiş ve servis edilmiş nohut yemeği
 Hanımlar bugün ne yapıyoruz, nohut yemeği yapmayı planladım. Hadi hadi açıkça söylemeliyim ki planlamamıştım aslında. Fakat önceden haşladığım nohutlar, şimdi öyle bir işime yaradı ki. Nasıl mı oluyor. Fotoğraflarla da anlatacağım sizlere. Önce malzemelerimiz.
Nohut yemeği için malzemelerimiz şöyle oluyor hanımlar. (Etli isteyenler için sonra yazarız, sadece kuşbaşından biraz küçük eti kavurup nohuta ekliyoruz)
   Nohut yemeği tarifi malzemeleri;
   İki su bardağı nohut (markasını hatırlamıyorum, önceden alıp koymuşum saklama kaplarına ama çok güzel çıktı)
Normal de yemek için bir paketin yarısı yeterli. (Benim ki önceden haşlanıp buzluğa atılmışından)
1 ya da 2 yemek kaşığı biber ve domates salçası
1 Adet orta boy soğan
Sıcak su
Tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağ
İsteyen et suyu ilavesi yapabilir.

buzluktan çıkan haşlanmış nohut

   İşte malzemeler bu kadar basit ama yapılan yemek geleneksel nohut ve harika bir tadı var. Şimdi ben çalıştığımdan dolayı pratik ve besleyici yemekler hazırlıyorum. Kısa zamanda harika lezzetler için bu gerekli. Besleyici olması ve vücutta bulunması gerektiğinden nohut baş tacımız. Yanına da pilav tabi ki. Eeee salatasız olmaz. Bu tarifleri de sizlere ileteceğim(pilav ve çoban salata). Basit ve bildiğimiz yemekler olabilir bu blogta. Bu bloğun amacı zaten bu. Bilmeyenlere ya da kısaca nasıl hazırlanır,yemekler pratik olarak nasıl yapılır merak edenler için hazırlanmıştır. Zaten evlerimizde hazırladığımız leziz ve besleyici yemeklerden yapılmıştır. Yorumlarınız varsa bekliyorum hanımlar. Önerilerinizde olabilir tabi ki.

   



süzgeçe koyalım, sudan geçirelim

soğanı doğra ve kavur, sonra salçayı ekle kavur

nohutları ekle ve karıştır, buzları biraz erir (zaten sudan geçirmiştik)

sıcak suyu koy ve kaynat, içi buz olan nohut eriyinceye kadar kaynat
Nohut  yemeği hazırlanışı;

İstediğimden daha fazla miktarda ki nohutu düdüklü tencerede haşlıyorum. Haşlandıktan sonra, soğumasını bekliyorum. Bundan sonra buzdolabı poşetlerine istediğim miktarlarda( bu da genelde iki kişilik oluyor) ayırıyorum.  Sera buzdolabı poşetlerini kullanıyorum. Küçük, orta ve büyük olarak bu poşetler üçe ayrılıyor. Orta boy olanını kullanıyorum. Gerekli olduğunda hop, çıkarıyorum. Tıpkı bugün olduğu gibi. Sonra süzgece alıp sudan, mümkünse ılık sudan geçiriyorum ki buzluktaki aldığı koku üzerinden gitsin.  Soğanı soyup, rondodan geçirip (rondo yoksa elinizde doğrayın) güzelce kavurun. Fotolarda açık renkli çıkmış bizim ki. Sonra salçayı ilave edin ve kavurun. Güzelce karıştırın, haşlanmış nohutları ekleyin. Biraz karıştırın ve sıcak suyu ekleyin. Su miktarını isteğinize göre ayarlayın. Bir süre kaynatın. Çok değil tatları karışıncaya kadar. Çok kaynatınca kabukları çıkıyor.  Yanına da salata ohh mis gibi nohut yemeği tarifi nasıl yapılır diyenlere özel hazırlanmıştır. Afiyet bal şeker olsun hanımlar. Beyler içinde geçerli tabi. 
Paylaşmak Güzeldir :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

En Çok Okunan Konular

Ziyaretçi Yorumları

.