Headlines News :
Home » , » Peynirli Salata Tarifi (Çok Kolay ve Leziz )

Peynirli Salata Tarifi (Çok Kolay ve Leziz )

Written By aybik on 8 Haziran 2013 Cumartesi | 6/08/2013 07:30:00 ÖS


beyaz peynirli salata tarifi

Yaz aylarının en ferah salatası diyebilirim. Zahmetsiz çabuk hazırlanan bu tarif üstelik besleyici de. Diyet için değil yemeklerin yanına da yiyebilirsiniz. Harika bir öğlen yemeğinin yanında nasıl olur? Hafif güzel ve çekici duruyor bu salata tarifi. Yanına çorba ve zeytin yağlı bir yemek tarifi de yaz aylarına çok yakışır diye düşünüyorum. Salata için malzemeleri aşağıda yazıyorum. İstediğiniz ilaveyi yapabilirsiniz. Miktarlarda öyle ama fazla abartmayın derim. Kıvırcık marul salatalara çok yakışsa da ben peynirli salata tarifi içinde bizden olan normal marulu kullandım. Malum önceden kıvırcık salata mı vardı. İnce ince doğrayın. Şimdi malzemelere gelelim.

5 – 6 yaprak marul
harika görünüyor değil mi?

 4-5 adet kurutulmuş domates
1 adet orta boy domates
1 adet salatalık
6 -7 dal maydanoz

   Kibrit kutusundan biraz fazla beyaz peynir ( ben mis peynir markasını kullandım)
Civil peyniri (moova peynirinkini kullandım )
Tuz, Taze Karabiber
Nar ekşisi
Zeytin yağ

   Marul yapraklarını ince doğrayalım. Üzerine domates ve salatalığı minik minik doğrayalım. Maydanoz yapraklarını doğrayalım. Kurutulmuş domatesin tadı harika oluyor. Kahvaltı sofrası için sonra anlatacağım onu. Kuru domatesleri de keselim ve salata tabağına alalım. Tuzunu ilave edelim. Nar ekşisini katalım. Zeytin yağ da kayalım. Miktarlarını damak zevkinize göre ayarlayın.  Mis tam yağlı beyaz peynir 1 kg olarak satılıyor. Parçalayıp buzluğa atabilirsiniz. Dilediğiniz zaman çıkarıp kullanabilirsiniz. Lezzetli. Bir miktar beyaz peyniri ilave edelim. İndirimden aldığım Civil peyniri de ilave edelim. En üste de biraz taze karabiber koyalım. 

taze karabiber


yaz için peynirli salata tarifi

   Bağdat taze karabiberi kendi şişesi ile satılıyor. Taze karabiberi daha pratik bir şekilde hazırlayabiliyorsunuz. Limon koymadım, nar ekşisi var diye. İsteyen  yarım limon sıkabilir. 
                                                                 Hanımlar, afiyet olsun.
Paylaşmak Güzeldir :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

En Çok Okunan Konular

Ziyaretçi Yorumları

.