Headlines News :
Home » , » Napoliten Soslu Makarna Tarifi (pratik tarif )

Napoliten Soslu Makarna Tarifi (pratik tarif )

Written By aybik on 5 Haziran 2013 Çarşamba | 6/05/2013 11:35:00 ÖÖ

napoliten soslu makarna tarifi
Napoliten Soslu Makarna Tarifi için doğru adrestesiniz hanımlar. Hazır taze domateslerin yavaş yavaş pazarlara gelmeye başlaması ile hazırlanan domates sosları ile nefis makarnalar yapmaya başlıyoruz. En sevdiğim ve kolay makarna tariflerinden biridir bu tarif. Pratik ve leziz. İsteğe bağlı olarak detaylandırabilirsiniz. Tamamen sizin zevkinize kalmış. Ben ek tarif daha vereceğim ki çocuklarınızla beraber tüketirken çok daha leziz ve sağlıklı olsun.  İşte benim domates soslu napoliten soslu makarna tarifimin malzemeleri.

 Napoliten (Domates sos) için
4 adet orta boy olgun domates (1 paket makarna için )

1 adet orta boy kuru soğan (normal tarifinde olsa da ben soğan koymadım)
3 diş sarımsak (leziz bir tat için)
Biraz kuru fesleğen 

Kurutulmuş domates (isteğe bağlı, lezzet katıyor)
Biraz ince kıyılmış maydanoz (istenirse attırılabilir)
2 yemek kaşığı zeytinyağı (mis gibi bize köyden geliyor)
1 yemek kaşığı salça (ben eklemedim)
tuz ve taze karabiber (bağdat taze karabiber kullandım)

Biz sarımsaklı Yörsan yoğurtta kullandık. Ayrıca 1 adet havuç ve biberde kullandık. (isteğe bağlı olarak)
1 paket makarna
1,5 litre  su
ben buket çeşidini tercih ettim
2 yemek kaşığı sıvıyağ
 az tuz,
    
  
 Suyu kaynatalım ve makarnaları içine atalım. 1 Paket Pastavilla buket makarna  kullandım. Eğer Buket makarnayı denemediyseniz mutlaka deneyin derim Biraz daha geç pişiyor ama tadı ve kıvamı çok güzel. Yeni çeşitler denemek hoş olsa gerek hanımlar. İçine tuz ve iki kaşık yağı koyalım. Ben biraz diri makarna severim ama henüz İtalyan’lar kadar olanını değil. O yolda ilerliyorum, kesin. Siz kendi isteğinize göre pişirin. Makarna kaynarken bir yandan domatesleri rondodan geçirin derim. Ben kabuklarını soymuyorum domateslerin. İsteyenler soyabilir. Zaten robotta bir güzel yok oluyorlar. Rondodan geçmiş domatesleri biraz yağ ile tavaya alın ve suyunu çekene kadar birazda tuz ve sarımsakları hatta kuru domatesleri ekleyerek pişirin. Mis kokular gelmeye başladı. Bir yandan makarnanızı kontrol edin. Suyunu çekene kadar benim ek olarak hazırladığım biber ve havuç ilavesini isterseniz sizde yapabilirsiniz. Kabukları soyulmuş ve yıkanmış havucu ayrıca yeşil biberi julyen dediğimiz tarzda kesin. ( Julyen ; uzun ve ince doğranmış ) Az yağda soteleyin. Bu arada makarnalar olmuş ise çıkarın ve süzün, domates sosu suyunu çekmiş ise hazırdır. Biberler ve havuç da hazır ise az bir işimiz kaldı. Şimdi ister bu malzemeleri üst üste koyun ister, yoğurt ekleyin. Biz ekledik. Yaz sıcaklarında serin serin iyi olur diye. Şimdi sıra şöyle ki fotoğraflarımdan da takip edebilirsiniz.
ilk olarak makarnayı haşlayalım

4 adet domates hazırlayalım

domatesleri rondodan geçirin, yoksa rendeleyelim, isteyen minik minik de doğrayabilir

domatesler suyunu çekene kadar pişirelim ve sarımsak ile kuru domates ekleyelim

havuç ve biberleri julyen keselim, 

tavada soteleyelim

yörsan yoğurt tercih ediyoruz genelde

yoğurdumuzda hazır napoliten sos üzerine( sarımsakta ilave ettik) 




   Makarna tabağımıza önce Pastavilla buket makarnayı aldık, üzerine sarımsakla hazırladığımız Yörsan yoğurdu koyduk, üzerine ellerimizle hazırladığımız napoliten sosu (domates sosunu koyduk), isteyen maydanoz ve fesleğeni ekleyebilir. Üzerine hazırladığımız pişmiş havuç ve yeşilbiberleri aldık. Taze karabiberi de ekledik mi işte yaz aylarının pratik napoliten soslu makarna tarifi hazır hanımlar. 
napoliten soslu makarna hazır
Domates soslu makarna hazırlanışı

                                                                         Afiyet olsun. 
Paylaşmak Güzeldir :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

En Çok Okunan Konular

Ziyaretçi Yorumları

.