Headlines News :
Home » , » Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası ( Besleyici, lezzetli tarif )

Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası ( Besleyici, lezzetli tarif )

Written By aybik on 15 Haziran 2013 Cumartesi | 6/15/2013 07:30:00 ÖS

Erişteli yeşil mercimek çorbası tarif
Erişteli yeşil mercimek çorbası, hem besleyici hem de lezzetli. Kış yemeği olarak görülsede her zaman ihtiyacımız olan bir besin kaynağı. Bu nedenle sık sık tercih ettiğimiz bir yemek olabiliyor. Salatası da bir harika oluyor, en kısa zamanda onu da sizlere aktarmaya çalışacağım. Yaz akşamları ya da öğlen yemekleri için farklı bir alternatif olabiliyor. Bak şimdi aklım onda kaldı da neyse, şimdi erişteli yeşil mercimek tarifi için kolları sıvadım. Ben bu yemeği ek olarak yaptım. Bana göre ismi çorba olarak da geçebiliyor. Eşim ise yemek olarak nitelendiriyor. Sanırım besleyici olmasından kaynaklanan bir durum olsa gerek.
Şimdi erişteli yeşil mercimek çorbası tarifi malzemeleri;
1 su bardağı yeşil mercimek
4 su bardağı su, 1 adet soğan (ince, ince kıyalım)
değişik çorba tarifi

3 çorba kaşığı
mısıryağı (ben zeytinyağ kullanıyorum)
1 çorba kaşığı
salça (domates ve biber karışımı kullandım)
Tuz ve 
karabiber
1 çay bardağı
erişte
Üzerine:
Yoğurt (yörsan kullandık bu tarifte)
   Ben yeşil mercimeği haşlayıp çıkan suyunu atıyorum ve yeni su ekliyorum. Bazıları direk haşlayıp yapıyorlar ki onun da lezzetli olduğuna eminim. Yeşil mercimek haşlandıktan sonra ayrı bir kaba alıp bekletelim, aynı tencerede rondodan geçirdiğimiz ya da ince ince kıydığımız soğanları kavuralım.
erişteli çorba için mercimekleri haşlayalım ister suyunu dökün isterseniz aynı su ile devam edin
soğanları rondodan geçirin ya da elinizde ince ince doğrayın

yeşil mercimek tarifi için soğanlar kavrulduktan sonra salça ekleyin ve kavurun

soğanlardan sonra haşlanmış mercimekleri ekle.Tuz ve karabiber ekle.
yeşil mercimeklerin üzerine erişteyi ekle ve sıcak suyu ilave et

zaten haşlanmış olan mercimekler sadece erişte pişene kadar kaynasın. Yaklaşık 10 dakika kadar.

Erişteli mercimek çorbası hazırlanışı;
    Üzerine salçayı ilave edelim ve kavuralım. Haşlanmış yeşil mercimekleri de soğan ve salçanın üzerine ekleyelim. Tuz ve karabiberi de bu aşamada ekleyebilirsiniz. En güzel erişteli yeşil mercimek çorbası tarifi için devam edelim yazımıza.  Sıra geldi su ilave etmeye. Su sıcak olsun, zaten haşlanmış olan mercimeklerin değişmesine gerek olmayacak. Sadece eriştenin pişmesi gerekecek. Bu su miktarı da onun için yeterli oluyor. Ben biraz sulu seviyorum yeşil mercimek çorbasını. Sıcak suyu ilave edelim ve bir çay bardağı ev eriştesini de ekleyelim hanımlar. ( hazır erişte de olur tabi ki ) Bir karıştıralım ve erişteler pişinceye kadar bekleyelim. Sıcak servis edelim. İster tabakta ister çorba kasesinde ikram edelim. Tabakta olunca daha çabuk soğuyor. Şimdi püfü geliyor değişik çorba tarifi için bu püfü uygulayın. Bir kaşık yoğurt, ilave edin ve beraber tüketin.
en üstüne de püfü olan yoğurdu ekleyelim, afiyet olsun.
Paylaşmak Güzeldir :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

En Çok Okunan Konular

Ziyaretçi Yorumları

.