Headlines News :
Home » , » Mantarlı Pilav Tarifi ( Size ve Misafirlerinize Özel...Enfes )

Mantarlı Pilav Tarifi ( Size ve Misafirlerinize Özel...Enfes )

Written By aybik on 14 Haziran 2013 Cuma | 6/14/2013 09:52:00 ÖÖ

mantarlı pilav tarifi
Mantarlı pilav tarifi için gerekli malzemelerimizin ilkinden başlayalım. Önce klasik arpa şehriyeli pirinç pilavımızı hazırlayalım ardından da mantarlarını ve diğer sayacağım malzemeleri ekleyelim. Şimdi mantar severler bu tarife bayılacaklardır eminim. Pirinç ise bizlerin baş tacı konumundadır. Yapmadan önce beğeneceğimi tahmin etmiştim fakat bu kadar lezzetli olacağını bilememiştim. İçinde sanırım mantar ve mısır olduğundan kaynaklandı bu lezzet.
 Mantarlı pirinç pilav için malzemeler;

1 su bardağı pirinç
1,5 su bardağı sıcak su
Arpa şehriye
Tuz
200 gr Mantar (ben bir paket Pe-Ma kültür mantarı kullandım)
 Kutu Mısır ( Superfresh mısır kullandım)
1 Adet domates (soyulmuş)
Tereyağ ya da zeytinyağ (isteğe bağlı)
Mantarlı pilav hazırlanışı;
Pirinçleri yıkayalım. Normal bildiğimiz pilav gibi, önce arpa şehriyeleri kavuralım, üzerine pirinçleri ekleyelim, sıcak suyu ve tuzu ekleyelim. Ardından da demlenmesini kısacası pişmesini bekleyelim.
kavrulmuş şehriye ve pirinç



demlenen pirinçler, pilav olmak üzere

kullandığım mantar, istediğiniz markayı alabilirsiniz

1 adet domates

bir kutu mısır konservesi,süperfresh kullandım

mantarları kavuralım

üzerine domatesleri ekleyelim
en son mantarlı pilav için mısırları ekleyelim birazda tuz ekleyelim
son olarak pilav ile mantarları, mısır ve domatesleri karıştıralım. Biraz bekletip sıcak servis yapalım
Mantarlı pilav tarifi için mantarların hazırlanması;
Ben mantarları yıkıyorum iyice. Bazıları soyma ya da silme işlemi yapıyor. Ama benim içime sinmediğinden yıkama yapmak daha iyi oluyor. Minik parçalar halinde keselim. Küp küp olabilir, ya da yassı olabilir.  Mantarları yarım paketten biraz daha fazla kullandım. Tereyağında iyice kavuralım. Suyunu salıp çekecek ve yağ ile kavrulacak. Ardından kabuğunu soyduğumuz ve küp küp doğradığımız domatesi ekleyelim. Karıştıralım. Sonra mısırlarımızı ekleyelim. Ben sıcak suda biraz daha haşlıyorum. Karıştıralım ve tuz ekleyelim.
Diğer yanda pişmiş olan arpa şehriyeli pirinç pilavının üzerine bu hazırladığımız ve kavurduğumuz malzemeleri ekleyelim. Bir iki karıştıralım ve bekleyelim. Sıcakken servis edelim. Şimdiden afiyet olsun hanımlar.
Paylaşmak Güzeldir :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

En Çok Okunan Konular

Ziyaretçi Yorumları

.