Headlines News :
Home » , » Dr. Ender Saraç Buzlu Yeşil Çay Tarifi

Dr. Ender Saraç Buzlu Yeşil Çay Tarifi

Written By aybik on 3 Haziran 2013 Pazartesi | 6/03/2013 11:18:00 ÖÖ


   Hanımlar buzlu yeşilçay tarifinin kısa zamanda geleceğini söylemiştim. İşte sizler için hazırladım. Tarif Dr. Ender Saraç Buzlu yeşilçay tarifi. Bende sadece yeşil nane yoktu bu nedenle taze nane ekleyemedim. İçerken hemen taze nane almam lazım. Öncelikle malzemeleri sizlere ileteyim. Buradaki amacımız yemek ve mutfak malzemeleri adına paylaşımlarda bulunmak. Bunu hatırlatmadan da geçemeyeceğim. En iyiyi en güzeli basitte olsa iletebilmek.
Şimdi bu tarif 1,5 litre su için hazırlanmış. Malzemeleri biraz daha azaltarak yarım litre için uyguladım diyebilirim. Tarifim orjinalini paylaşıyorum sizlere.

1,5 litre iyi su (kaynama noktasına gelinceye kadar ısıt)
 1 yemek kaşığı yeşil çay
 1 adet limon
  birkaç dal taze nane
  biraz esmer şeker
1,5 tatlı kaşığı bal

1 adet yeşil elma

Buz (istenilen miktarda )











yeşil çayı 














süzdükten sonra limon suyunu ve balı ekliyoruz





Elmalı buzlu soğuk çayın en son hali

   Benim uygulamalarımda resimlerimize bakarak daha kolay hazırlayabilirsiniz.  Şeffaf çaydanlık ile hazırladım. Suyu başka bir kapta kaynama noktasına kadar ısıttım ve cam çaydanlık içine aldım. Üzerine yeşil çay yapraklarını koydum.  Bir adet limonu sıkıp suyunu ayırdım ve kabuklarını çayın içine atıp ılınıncaya kadar beklettim. Ilınınca süzdüm. Demlenmesini bekledik kısacası.  Bu arada sıcakken şeker koymak isteyenler esmer şeker koyabilirler. Ben koymadım. İyice ılındıktan sonra bal koymayı tercih ettim. Daha sağlıklı. Ilındıktan sonra bal koyup, daha önce sıktığım limonun suyunu ilave ettim, sonra yeşil elmayı dilimlere ayırıp çayın içine ilave ettim. Biraz oda sıcaklığında beklettim ve doğru dolaba koydum. Daha önce dediğim gibi taze nane olmadığı için ilave edemedim. Siz bu aşamada naneyi ilave edin.  Servis ederken de koyabilirsiniz elma ve yeşil naneyi. Servis sırasında buz ilave edip daha da soğuk içebilirsiniz.  Bizim ki görünce taze çayı, soğuk buzlu ve elmalı. Dayanamadı, hemen içmek istedi. Bakalım beğenecek mi. Afiyet olsun hanımlar.
Paylaşmak Güzeldir :

2 yorum:

En Çok Okunan Konular

Ziyaretçi Yorumları

.