Headlines News :
Home » , » Yaz Yemeği Zeytin Yağlı Biber Dolması...

Yaz Yemeği Zeytin Yağlı Biber Dolması...

Written By aybik on 31 Mayıs 2013 Cuma | 5/31/2013 10:28:00 ÖÖ


mis gibi biber dolması
 biberler şimdi girdi tencereye
Yazın en güzel yemeklerindendir biber dolması. Öyle anneanne tarifi. Bahçelerde doldurulan mis gibi temiz havada bol yoğurt ve cacıkla yenilen bu yemek tarifi bildiğimiz dolma tarifi. Bu arada sarmaya sarma denir, dolmaya da dolma. Yaprak sarması biber dolmasıdır. Bana göre. Siz nasıl isterseniz takılın öyle derim.
   Çok farklı değil tarifim öyle içinde fıstıklar ve kuş üzümleri yok. Hatta et bile yok. Zeytinyağlı ege bölgesi tarzında. Ohhh misss gibi.  O zaman biberler alınıyor ve dolduruluyor.
   Şimdi bir kilo biber için yaptım ben bunu, içindeki ortalama malzemelerdir. Biber büyüklüklerine göre değişebilir.  İnce biberler daha güzel olur, seçerken mevsiminde dikkat ederseniz daha lezzetli bir tat olur.
   Benim biber dolma tarifim;
İki bardak pirinç, ( bazıları ıslatır, ben ıslatmıyorum pirinçleri, sadece yıkıyorum)
 1 adet domates  (mevsimi değilse salçada olur)
Biber ve domates salçaları birer yemek kaşığı
Bol maydonoz ( yarım demet)
Dere otu (isteğe bağlı)
Ben  taze nane de koyuyorum ( kuruda olabilir)
1 adet taze soğan
Tuz, karabiber
Biraz zeytinyağ

tam da kokmaya başlamışken...
bu hali bile güzel



Haydi bakalım başlayalım biber dolması tarifine. Pirinçleri yıkayın. Derin bir kaba koyun. Üzerine soğanı soyun, yıkayın ve rondodan geçirin. Elinizle de doğrayabilirsiniz. Domatesin kabuklarını soyun, minik minik doğrayın.Salçaları ilave edin ve karıştırın. Yeşillik koymadan biraz karıştırın derim. Dereotu, maydanozu küçük küçük doğrayın. Karışıma ekleyin. Tuz, karabiber ve zeytinyağı ekleyin. İyice karıştırın. İçi ayıklanmış, kapakları çıkmış olan biberlere yıkandıktan sonra içine biraz tuz serperek harcı doldurun. İşlem bitince tencereye biberleri yerleştirin. Biraz su ve salça ve azıcık yağ ı minik bir kapta karıştırın. Çok sulu olmasın Pişmesine yetecek kadar. İki üç parmak kadar olabilir. Harcın dibinde kala karışımı su ilave ederek koyuyorum ben.  Acele etmeden kısık ateşte biberler rengini alıncaya kadar ve pirinçler pişene kadar pişirin. Yaklaşık yarım saatten fazla sürüyor. Üzerine domatesten hazırlanan kapakları yerleştirirseniz lezzetli ve şık bir sunum olur.
ellerimize sağlık
Paylaşmak Güzeldir :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

En Çok Okunan Konular

Ziyaretçi Yorumları

.